Aktualności i Artykuły 2018

12.12.2017 | 17:35

Specjaliści od systemów technicznych dla tuneli

Caverion zawarła właśnie umowę z konsorcjum VALTARI na wykonanie systemów technicznych tuneli na nowej, południowej obwodnicy Lahti na drodze krajowej nr 12 w Finlandii. Stronami konsorcjum VALTARI są Fińska Agencja Transportowa, miasto Lahti, gmina Hollola, Skanska Infra Oy oraz Pöyry Finland Oy.

„Sprawne systemy techniczne w tunelach, jak też ich pomyślny i wolny od zakłóceń rozruch są bardzo istotne dla zakończenia całego projektu. Caverion ma duże doświadczenie w tym zakresie, a nasza umowa umożliwia wykorzystanie tego doświadczenia już na etapie projektowania rozwiązań”- mówi Janne Wikström, kierownik projektu w Fińskiej Agencji Transportowej.

Prace nad projektem konsorcjum rozpoczęły się w sierpniu 2017 r. i potrwają do wiosny 2018 r. W fazie rozwoju Caverion odpowiada za systemy techniczne w tunelach: ogrzewanie i instalacje sanitarne, wentylację i klimatyzację, instalację chłodzenia, elektryczną, instalacje informacyjne i komunikacyjne, systemy wykrywania pożaru i ochrony ppoż. oraz telematykę (zarządzanie ruchem).

systemy techniczne dla tuneli

„Cieszymy się, że możemy wziąć udział w tym ważnym krajowym projekcie drogowym, a wykorzystanie najnowszej technologii tunelowej stanowi bez wątpienia inwestycję w bezpieczeństwo użytkowników naszych dróg” - mówi Riku Mandelin, starszy wiceprezes Caverion Finland.

Projekt południowej obwodnicy Lahti ma na celu zapewnienie bardziej płynnego i bezpieczniejszego ruchu na drodze krajowej nr 12 oraz promowanie możliwości rozwoju w zakresie użytkowania gruntów oraz przemysłu i handlu w regionie Lahti. Cały projekt drogowy obejmuje budowę południowej obwodnicy Lahti na drodze krajowej nr 12 oraz poprawę stanu południowej drogi dojazdowej do Lahti na autostradzie nr 167. Na tej ostatniej prace budowlane rozpoczęły się wiosną 2017 r., zaś wspomniana budowa na drodze krajowej nr 12 rozpocznie się w 2018 r.

Obecnie Caverion wdraża systemy techniczne tunelu Teollisuuskatu w Helsinkach i tunelu Isokylä w Salo przy drodze krajowej nr 1; jeszcze wcześniej firma zrealizowała projekt systemów technicznych dla takich tuneli jak Mestarintunneli na obwodnicy nr 1 w dzielnicy Leppävaara w Espoo, tunel Markkinamäki na autostradzie E18 i tunel Hämeenlinna na drodze krajowej nr 3.

 
Na podstawie artykułu w jęz. angielskim na www.caverion.com
Go back to list